Випуск 5

БЮЛЕТЕНЬ
МЕРЕЖІ ПАРТНЕРСТВА УКРАЇНА-НАТО

[# 5]

ДІЯЛЬНІСТЬ МЕРЕЖІ ПАРТНЕРСТВА УКРАЇНА – НАТО

III Академія НАТО: „НАТО – Альянс цінностей та солідарності”

Україна та Данія знову об’єднали зусилля заради майбутнього успіху євроатлантичної інтеграції. В селищі Літки, що під Києвом, 27-28-29 квітня втретє відбулася Академія НАТО „НАТО – Альянс цінностей та солідарності”. Академія зібрала найактивніших представників громадських організацій, що працюють в сфері європейської та євроатлантичної інтеграції, державних службовців, освітян з усіх регіонів України, представників сектору безпеки. Організаторами заходу виступили Громадська Ліга Україна-НАТО, Атлантична рада України спільно з Асоціацією Атлантичного Договору Данії та Посольством Словацької Республіки в Україні. До України вкотре прибув Голова Асоціації Атлантичного Договору Данії Тролс Фролінг та його заступник Іван Андресен. Учасники Академії з великою цікавістю вислухали виступи Й.В. Пана Ярослава Башти, Надзвичайного і Повноважного Посла Чехії в Україні, Петри Новотної -  військового аташе Посольства Чеської Республіки в Україні, Катаріни Ковачевої – радника, заступника Посла Словацької Республіки в Україні.

Слухачі Академії провели активну дискусію з провідними експертами в сфері євроатлантичної інтеграції Володимиром Коряком, Вадимом Гречаніновим, Олегом Кокошинським, Володимиром Фурашевим, Сергієм Джерджем. До учасників звернулися також представники державних структур, зокрема Міністерства закордонних справ України – представник Департаменту НАТО МЗС України Анна Козярська. Про виконання Державної цільової програми інформування населення з питань євроатлантичної інтеграції України на 2008 – 2011 роки доповіла Світлана Лі, представниця Держкомтелерадіо України. Учасники Академії розпочали розробку Громадської стратегії сприяння інтеграції України в НАТО, в якій запропоновано нові підходи до роботи громадських організацій в даній сфері. Зокрема, автори стратегії запропонували поглиблювати співпрацю з аналітичними центрами України з метою наукової підтримки подальшого просування України в НАТО.

По матеріалам засідання провідних українських і зарубіжних експертів у рамках спільної робочої групи

РЕКОМЕНДАЦІЇ СТОСОВНО ПОДАЛЬШОГО СПІВРОБІТНИЦТВА УКРАЇНА-НАТО

Успішне виконання РНП можливе за умов:

  • законодавчого визначення завдань, розподілу повноважень, порядку взаємодії РНБО, Кабінету Міністрів, Верховної Ради;
  • створення постійно діючих міжвідомчих робочих груп з виконання РНП на рівні заступників міністрів та директорів департаментів;
  • наявності механізму моніторингу, в т.ч. громадського;
  • активного використання механізмів консультацій Україна-НАТО, особливо на рівні експертів;
  • узгодження РНП з іншими документами стратегічного планування в безпековій сфері, зокрема зі Стратегією національної безпеки України та Програмою дій Уряду.
  • ініціювання широкої публічної дискусії з метою роз’яснення суті політики безпеки та оборони, що базується на принципах солідарності євроатлантичної демократичної спільноти, незалежно від формального статусу членства.
  • оцінка передумов та перспектив вступу України в НАТО за сучасних економічних і політичних умов, невикористання питання НАТО під час президентських виборів, мораторію на проведення референдуму з питання вступу до НАТО, з одного боку, і будь-які дії з форсування вступу України до НАТО до 2014 року, з іншого.

Посилення ролі громадянського суспільства

За умови, коли пропозиції стосовно проведення відповідних реформ блокуються або гальмуються через політичні інтереси, просуванню цих реформ має сприяти зростання громадської активності, провідниками якої мають бути потужні аналітичні центри та місцеві громадські організації. За умов низької зацікавленості держави, критично важливими є зовнішня допомога та підтримка діяльності провідних громадських організацій.

Головні завдання неурядового сектору:

  • проведення широкої публічної дискусії з метою формування запиту українських виборців на обов’язкову наявність питань, що стосуються політики національної безпеки, в передвиборчих програмах політичних партій і діячів;
  • підвищення спроможностей місцевих громадських організацій і проведення ними заходів із залучення громад до формування та реалізації політики безпеки на місцевому рівні;
  • формування більш якісного та вимогливого попиту на результати діяльності влади та політиків;
  • експертна підтримка діяльності державних органів з питань формування та імплементації політики національної безпеки.
сайт создан компанией